Monday, August 3, 2009

Konvensyen Mahasiswa Islam 2009





24-25 julai 2009 - telah diadakn konvensyen mahasiswa Islam 2009 di Hotel Putra Kuala Lumpur. Semua wakil pimpinan Persatuan Mahasiswa Islam setiap kampus menghadiri konvensyen tersebut sebagai peserta. Ma'ruf Club dipilih sebagai wakil UIA ke konvensyen tersebut.



Di hari penutupan konvensyen tersebut, turut dilancarkan DAMAI (Dewan Amal Islam Hadhari) di setiap kampus ipta yang bertujuan untuk menyelaraskan program-program Persatuan Mahasiswa Islam di setiap kampus. DAMAI ni bayak kebaikan & keburukan yang patut kita semua (terutamanye PENGGERAK Persatuan Mahasiswa Islam) kita semua brainstorm demi memastikan kesinambungan gerakan mahasiswa islam di setiap kampus..

Majlis penutupan konvensyen tersebut dirasmikan oleh Perdana Menteri kesayangan kita semua, Y.A.B Dato' Seri Mohd Najib b. Tun Hj. Abdul Razak.Turut hadir menyerikan majlis tersebut ialah Dato' Zahid Hamidi, Dato' Khalid Nordin dan timbalannya.
Rektor kebanggaan kita, Prof. Arabi Idid juga hadir bagi menerima watikah penubuhan Kelab DAMAI diUIA.






Penulis juga berkesempatan naek ke pentas pada kari tersebut untuk menerima sijil daripada Perdana Menteri. Penulis sempat berborak ringkas denagn Dato' Seri dan menyampaikan salam dari pimpinan Ma'ruf Club kepada pemimpin negara kita.












Secara keseluruhannye, penulis merasakn program ni merupakan satu program yang bagus untuk diteruskan dan penulis mengharapkan wakil-wakil PMI kampus untuk bersama-sama memberi partisipasi kepada program-progam sebegini demi menjaga menjaga hubungan baik kita dengan kerajaan di samping dapat membuka minda kita semua tentang aspirasi kerajaan tentang isu mahasiswa ni.. Wallahua'lam

No comments: